پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227278
موشک هاي ايراني زير ذره بين دقيق انديشکده واشنگتن
تاریخ انتشار : 1395/09/23 11:30:21
نمایش : 1011
ايران بزرگترين قدرت موشکي در خاورميانه است و زرادخانه آن متشکل از بيش از هزاران موشک برد کوتاه ، متوسط و بلند بالستيک و احتمالا موشک‌هاي سطح به سطح هجومي کروز است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «انديشکده واشنگتن» چندي قبل در گزارشي تحليلي به برنامه موشکي ايران پرداخت.

در ابتداي اين گزارش آمده است: ايران بزرگترين قدرت موشکي در خاورميانه است و زرادخانه آن متشکل از بيش از هزاران موشک برد کوتاه ، متوسط و بلند بالستيک و احتمالا موشک‌هاي سطح به سطح هجومي کروز است. با وجودي که اين موشک‌ها از نوع متعارف هستند، اما بسياري از آن‌ها مي‌توانند تجهيزات اتمي حمل کنند البته به شرطي‌که که اين کشور به چنين قابليتي نيز دست يابد.

به نوشته اين انديشکده مطالعاتي، در حالي‌که توافق اتمي ايران با قدرت‌هاي جهاني شايد چنين روزي (قابليت حمل کلاهک اتمي با موشک) را دور نمايد، اما اين توافق محدوديت جديدي در برنامه موشکي ايران اعمال نکرده است .

بر اين اساس، کميت نيروي موشکي ايران مي‌تواند همراه با لغو تحريم‌ها در طول  15 سال شدت نيز يابد. تا آن زمان نيز افزايش فزاينده توان موشکي و سايبري ايران چالشي بزرگ براي توان دفاع موشکي منطقه و عليه اهداف حياتي،زير ساختي، نظامي و مراکز شهري است و به اين دليل هر تلاشي در زمينه بهبود توافق اتمي با ايران بايد نگراني ناشي از برنامه موشکي اين کشور را رفع نمايد.

 در ادامه اين گزارش آمده است: موشک‌ها نوعي ابزار تبليغاتي ايران نيز محسوب مي‌شوند و در هر رژه نظامي بر روي آن‌ها در حالي‌که شعارهاي مرگ بر آمريکا، اسرائيل مشاهده مي‌شوند  و حتي خواهان محو اسرائيل هستند رويت مي شوند.ا ين موشک‌ها نشانگر رشد قدرت نظامي ايران بوده و براي اين کشور توان موشکي ابزار جنگ رواني است .

در بخش ديگر اين گزارش با اشاره به تنوع موشکي ايران آمده است: موشک‌هاي برد کوتاه ايران براي دشمنان نزديکش در خليج فارس است و موشک هاي «فاتح -110» با برد 300 کيلومتر از آن دسته هستند.

موشک‌هاي برد متوسط ايران چون «شهاب -3» «قدر» و «عماد» نيز  ويژه اسرائيل هستند. اين کشور همچنين موشک سوخت مايع دو مرحله‌اي  «سجيل -2» را آزمايش کرده که بردي بيش از 2000 هزار کيلومتر دارد و مي‌تواند جنوب شرقي اروپا را هدف قرار دهد. البته اين موشک هنوز عملياتي نشده است.

گفته مي‌شود ايران آزمايش ناموفقي را بر نوعي موشک کره شمالي  داشته که برد آن 4 هزار کيلومتر تخمين زده مي‌شود. از سوي ديگر موشک ماهواره بر «سفير» که 4 ماهواره را در مدار زمين قرار داده است (سال 2009) تجربه‌ايي مناسب براي موارد مورد نياز  ساخت يک موشک قاره پيما است .

در بخش ديگر اين گزارش که در آن بررسي دقيقي بر انواع موشک‌هاي ايران همراه با تصاوير متعدد صورت گرفته، آمده است: دکترين مقاومت ايران شايد روزي به جايي منتهي شود که نبرد با آمريکا و اسرائيل يا نوعي درگيري محدود براي حصول اهداف سياسي را شاهد باشيم.  سياستي که موجب درگيري حزب‌الله و حماس با اسرائيل نيز شده است.

واشنگتن بايد هر آنچه را که مي‌تواند بکار بندد تا ارزش توان موشکي تدافعي و هجومي ايران را که اين کشور در آن سرمايه گذاري‌هاي مالي و انساني انجام داده را کاسته و با تقويت توانايي خود اين کشور را تنبيه کند. بنابراين، آمريکا بايد تقويت به دفاع موشکي نيروهاي ائتلاف پرداخته و ساختار دفاع موشکي يکپارچه را ايجاد کند.

  در انتهاي اين گزارش آمده است: در مجموع نيروي موشکي ايران يک معضل است و آمريکا بايد شرکاي عرب خود را ترغيب به توسعه دفاع شهري کند که در اين ميان اسرائيل مدلي خوب و مناسب مي‌باشد. همچنين بايد با برنامه‌هاي تبليغاتي موشکي ايران و جنگ رواني اين کشور با ساز و کار تبليغاتي راهبردي که بيانگر توان دفاع موشکي آمريکا و متحدانش باشد برخورد گردد و در آن تاکيد شود حملات موشکي ايران با واکنش قاطع هوايي و موشکي نيروهاي ائتلاف مواجه مي‌شود.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html